Biografie

Dirigent Hans Leenders behoort tot de top van de nieuwe Nederlandse dirgentengeneratie. Oorspronkelijk opgeleid tot slagwerker, beschikt hij over een sterk ontwikkleld gevoel voor ritmiek gekoppeld aan een soepele en transparante techniek. Hij voelt zich zowel thuis in het klassieke repertoire als in de 20e- en 21e-eeuwse muziek. Leenders oogste veel lof met uitvoeringen van hedendaags werk van onder meer Dutilleux, Torstensson, Wagemans en Keuris.


Zijn carrière kwam in een stroomversnelling toen hij in 2001 op indrukwekkende wijze Valery Gergiev verving bij de opening van het Gergiev Festival door het Rotterdams Philharmonisch Orkest en een live optreden op TV bij de Matinee in het Concertgebouw Amsterdam. Beide concerten kregen veel bijval van publiek en internationale pers.

Dit leverde hem diverse uitnodigingen op van alle Nederlandse symfonieorkesten, waaronder het Koninklijk Concertgebouworkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest het Residentie Orkest en de orkesten van het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum. Ook werkte hij met het Asko Schoenberg Ensemble.

Leenders nam meerdere cd’s op, met vooral werk van eigen bodem. Met het Noord Nederlands Orkest nam Hans Leenders een cd op met De Nachtegaal van Theo Loevendie en dirigeerde hij in 2004 de eerste uitvoering van de opera ‘Bonifacius’ van Henk Alkema.

Geheel in contrast met het dirigeren van klassiek symfonisch werk, volgde een concert met uitsluitend werk van Armin van Buuren. In 2003 gaf Leenders een succesvolle reeks concerten bij de Summer Academy van het Nationaal Jeugd Orkest.

In 2004 maakte hij een indrukwekkend debuut bij het Koninklijk Concertgebouworkest. Dit concert werd door de pers unaniem omschreven als overtuigend en spectaculair. In het voorjaar 2009 volgde een tournee met de koperblazerssectie van het orkest naar New York en Washington.

 
 

In het buitenland dirigeerde hij diverse gerenommeerde orkesten waaronder het Orchestre National du Capitole de Toulouse in uitvoeringen van Sjostakovich symfonieën, het Orchestre d’Auvergne, het Orchestre de Chambre de Lausanne en het Spaanse Orquesta de la Comunidad de Madrid en de orksten in Luxemburg en Westfalen. In 2005 leidde hij het orkest van het Marijinsky Theater in St. Petersburg tijdens het openingsconcert van de Beethovencyclus en in 2014.

Hans Leenders voelt zich zowel aangetrokken tot eigentijdse projecten als educatieve concerten. Zo dirigeerde hij in 2015 het Metropole Orkest met de Nederlandse slagwerkgroep Percossa. Met Spark – Th Classical Band – dirigeerde hij combinatieconcerten met zowel het Nederlands Kamerorkest als de Philharmonie Zuidnederland. Op zoek naar nieuw en ander publiek dirigeerde hij begin 2009 een bijzondere poroductie van de opera Carmen met het Nationaal Toneel en was hij nauw betrokken bij het zogenoemde ‘Souk 2′-concert als onderdeel van het intercultureel Nederlands/Arabisch kunst- en muziekfestival in het Concertgebouw in Amsterdam. In 2008 dirigeerde hij in het bijzin van Hare Majesteit de Koningin het Bevrijdingsconcert op het podium in de Amstel, live uitgezonden op TV.

Hans Leenders werkt veelvuldig met gespecialiseerde ensembles, zoals het Asko Schönberg Ensemble, voor de hedendaagse klassieke muziek. Met deze ensembles speelde hij concerten tijdens de “Proms aan het IJ”, op het “Low Festival” in Budapest, het festival in Hamburg en tijdens het internationaal “Sacrum Profanum Festival voor contemporaine muziek” in Krakow Polen.

Hans Leenders studeerde directie en slagwerk aan het Consercatorium van Rotterdam. Tijdens zijn studie ontving hij in 1992 de ‘Kranichsteiner Musikpreis’ tijdens de Ferienkurse fúr neue Musik in Darmstadt. Met het slagwerkensemble ‘Percussive Rotterdam’ won hij de speciale slagwerk prijs bij de ‘International Gaudeamus Interpreter’s Competition’ in 1993.

Van 1995 tot 2000 was Hans Leenders als slagwerker verbonden aan het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Sinds 1997 is hij hoofdvakdocent orkestdirectie en klassiek slagwerk aan het Rotterdams Conservatorium Codarts.

Aan het begin van zijn dirigentencarrière werd Hans Leenders de ‘Anton Kersjes’-beurs toegekend, die hem in staat stelde Master Classes te volgen bij Ilja Moesin, Valery Gergiev en Jorma Panula. Hij was finalist bij het internationale Kirill Kondrashin Concours. Dankzij de ‘Bernard Haitink Scholarship’ werd Hans Leenders in 1999 benoemd tot assistent-dirigent van het Rotterdams Philharmonisch Orkest in de periode dat Valery Gergiev daar chefdirigent was. In 2004 won hij het Cadaquès dirigenten concours.

 

Recensies

  • APR 2013

    Neue Philharmonie Westfalen, Tschaikowski pno concert no.2, Beethoven Pastorale

    “ZWEI GLÜCKSGRIFFE IM RUHRFESTSPIELHAUS. (……). Nikolai Tokarev (jahrgang 1983) und Hans Leenders (1971 in den Niederlanden geboren) erwiesen sich als Glücksgriffe: Sie zeichnen sich durch moderne Spielfreude auf und servieren auch Schweres mit wunderbar leicht wirkender Hand. (….) Auch im zweiten Teil leitete und leistete Leenders als Dirigent bei Beethovens als “Pastorale” bekannten Sinfonie Nr.6 f-Dur op.68 nicht nur künstlerisch erstklassige Arbeit, sondern auch Überzeugungsarbeit in eigener Sache: Diesen Meister, erstmals in Recklinghausen live zu erleben, würden Klassikfans bestimmt gerne wiedersehen. Mit viel Schwung fürrte er die Philharmoniker und verwies beim lang anhaltenden Schlussapplaus immer wieder auf die Musiker, einzeln und als Klasse. Und da sagt man besonders Dirigenten nach, sie seien eitel. Hans Leenders scheint davon frei zu sein.”

    – Kerstin Halstenbach, Westdeutsche Algemeine Zeitung Recklinghausen 9 april 2013

     

    “MIT ELEGANZ UND ESPRIT. (….) Hans Leenders zählt zu den Dirigenten, die sich nicht mit dem begnügen, was in den Noten steht. Der langjährige Assistent von Valery Gergiev beim Rotterdam Philharmonic Orchestra ergründet, was dahinter steckt. Noch faszinierender als bei Tschaikowsky gelang ihm das in Beethovens sechster Sinfonie. Leenders versteht sie nicht als Abbild der Natur, nicht als Tongemälde, sondern als seelischen Reflex. Und das Orchester lässt sich mitreißen. Es musiziert mit brillanten Holzbläsern so frisch, als höre man die Pastorale neu. Mit kalkulierter Leidenschaft lässt der gefeierte Gastdirigent die Gewittermusik tosen. Animierend lebendig klingt sein Spaziergang durch Feld und Hain auch noch in der Ruhe nach dem Sturm.”

    – Bernd Aulich, Recklinghäuser Zeitung • 10 april 2013

     

    “EIN TASTENZAUBERER ZELEBRIERT DEN WOHLKLANG (….) Unter der Leitung des niederländischen Dirigenten Hans Leenders, Jahrgang 1971, enstanden Momente klangschöner, inniger Dialoge zwischen Pianist und orchestralem Tutti. (…) Sie zelebrierten Momente, in denen das Publikum den Atem anhielt. (…..) Auch der zweite Konzertteil geriet mit einer überzeugenden Interpretation van Ludwig van Beethovens Sinfonie Nr.6, bekannt als die Pastorale, zu einem bravourösen Hörgenuss. Unter Leenders, der zum ersten Mal am Pult der Neuen Philharmonie stand, enfalteten die Instrumentengruppen Idylle und plätschert der Bach, da zieht aber auch krachend ein Gewiter auf.”

    – Elisabeth Höving, Westdeutsche Allgemeine Zeitung Gelsenkirchen • 11 april 2013

  • FEB / MRT 2008

    Heiner Goebbels Festival, Asko Ensemble, The Hague, Heiner Goebbels and Hanns Eisler

    “(….)This weekend saw the kick-off of the Heiner Goebbels Festival at the Koninklijk Conservatorium (Royal Conservatory) in The Hague. This school of music organises on average once every four years a project dedicated to a contemporary composer. (……). Goebbels … provides his pieces with multiple entry points, as he says himself. (…..) Also not closed off (in character) was the concert of the Asko Ensemble in the Kees van Baarenzaal. The atmosphere amongst the regretfully few visitors was light-hearted and easy. The inspired musicians were competently led by Hans Leenders and alternated playing compositions of Goebbels and Hanns Eisler, so admired by him. (…..). Impressive music, performed with a lot of inspiration.

    – Frederike Berntsen, De Telegraaf • 4 March 2008

     

    “(…..) Leenders steers the score along the right lines. (…..) The Asko Ensemble and actor Hugo Koolschijn gave (….) an impressive sample of (French) language which transforms into a physical, rhythmic base for a composition. (…..) The moment when his spoken text merged perfectly with the fast melodies of the winds of the Asko Ensemble was spectacular. In this complex score, conductor Hans Leenders smoothly guided the combination of samples with live music. (etc).”

    – Bela Luttmer, De Volkskrant • 3 maart 2008 

  • FEB 2008

    Hanze Symphony Orchestra (joint orchestra of the conservatories of Groningen and Bremen), Bremen: Smetana, Mendelssohn, Tchaikovsky

    ”HARMONY AND PRECISION. (….).The Maestro on the conductors podium, who used such precise gestures in this work and all the following pieces and modeled the melodic flow in almost dancing and suggestive movements, was conductor Hans Leenders, an experienced orchestra leader, who is sought after in the Dutch music scene and beyond, and who also transformed this concert with students into an excited and exciting, high quality event.”

    Bremer Nachrichten

  • SEP 2005

    Orchestre National du Capitole de Toulouse (ONCT), Besançon, France: i.a. Chopin, Shostakovich

    “A CAPTIVATING SHOSTAKOVICH. (….). Wednesday evening, … Chopin has been remarkably well served by the ONCT conducted by Hans Leenders and by Nelson Freire, soloist in the 2nd piano concerto. (…). But beyond any doubt, the highlight of this evening was the captivating interpretation of the 5th symphony of Shostakovich. An ongoing tension in this work which alternates painful meditation with martial and grimacing chords. (…). With very specific gestures, Leenders led the musicians in this macabre dance. The ONCT succeeded in marrying the two opposites: making the tension appeased and the calm restless.”

    L’est Républicain

  • APR 2005

    Rotterdam Philharmonic Orchestra (RphO), De Doelen Rotterdam: “Blumine” and 4th symphony of Mahler, Szymanowski and Wolf

    “HANS LEENDERS PROVES HIMSELF WITH BEAUTIFUL FOURTH OF MAHLER. (….) With the RphO, Leenders could last weekend sink his teeth into Mahler’s 4th and he did that with remarkable flexibility and drive, prompting the Rotterdam musicians to play with conviction. (…..). That last movement of Mahler <…in which the female singer seemed curiously uninvolved…> slightly detracted from an otherwise magnificent performance in which Leenders piled detail upon detail. Leenders knew how to distinguish the core from the less important elements whilst at the same time drawing the latter clearly into his interpretation. The skill of holding back, not give everything away at once, is also something Leenders masters and that resulted in some beautifully orchestrated transitions. (Etc).”

    Brabants Dagblad • 30 November 2004

  • AUG 2004

    Royal Concertgebouw Orchestra, Concertgebouw Amsterdam: Glinka, Khachaturian and Mussorgsky

    “Conductor Hans Leenders made his debut with the Royal Concertgebouw last Thursday with roller coaster strings, barking winds and pedantic exploding timpani. (….) Leenders clearly knows what he is doing and the Russian soul which was on the programme three times obviously holds few secrets for him. No wonder: as assistant-conductor to Valeri Gergjev, he rehearsed the Rotterdam Philharmonic Orchestra for many years. Though Leenders’ style shows some affinity with that of Gergjev, like the broad gestures and the urging left hand, his approach is (……) rather less directed at raising the level of adrenaline with the musicians, and more at exposing significant details and colour contrasts. (Etc.)”.

    – Frits van der Waa, De Volkskrant • 20 August 2004

     

    “HANS LEENDERS HAS IT. (….) And there can only be one conclusion: Leenders has it! And what is it, that he has? Those hard to define conducting qualities which make you sit up and put your ears on edge. His arm movements are transparent, he radiates authority and his presence at the podium is in everything modest but convincing. (….) Leenders uses strong language but controls the balance well. Also as an accompanist, Leenders equally impressed. (….) An expressive conductor which will go far.”

    – Peter van der Lint, Trouw • 22 August 2004

     

    “(….) Also in more aggressive parts, Leenders generally chooses quiet tempi and builds up the tension in beautiful, calm long lines. The sound colouring was allowed to develop in this honest, not dressed-up and self-evident interpretation. The accompaniment which Leenders offered to the orchestra’s concertmaster Vesko Eschkenay with his solo performance in Aram Khachaturian violin concerto was also beautifully supportive. … (etc).”

    – Roeland Hazendonk, De Telegraaf • 24 August 2004

  • FEB 2004

    Residentie Orchestra of The Hague, The Hague: i.a. Kodály’s danses of Galánta and the Háry János Suite

    “(….) Conductor Hans Leenders knows how to deal with music so full of character and storytelling. After his four year apprenticeship with Valery Gergjev, he now goes his own way in the world of conducting. Occasionally he showed the fluttering hand movement of his teacher, but he has otherwise developed his own style of conducting. He leads the orchestra with abundant gestures and quite some dancing steps. But this never leads to untidiness or to long-windedness. Leenders’ interpretations are characterised by an agile rhythm and pulse, structural transparency and richness in colours. (Etc)”.

    – Winand van de Kamp, HaagscheCourant • 23 February 2004

  • MEI 2002

    Residentie Orchestra of The Hague, The Hague: Wagner, Peter-Jan Wagemans, Copland, Stravinsky

    “(…) It can not have been caused by the interpretation , as in the other pieces, conductor Hans Leenders held the different groups of the orchestra admirably in balance. (….) With his interpretations of Copland’s Our Town and particularly the pointed execution of Stravinsky’s Symphony in Three Movements, he demonstrated that he is not just a competent but also an inspired baton-holder.”

    – Frits van der Waa, De Volkskrant • 21 May 2002

     

    “(….). Fortunately, the orchestra took full revenge in the “Symphony in Three Movements” of Stravinsky, which conductor Hans Leenders executed in his completely own vision. The music sounded really Stravinsky-an in its restless rhythms, but without any of the sharp edges. With his mild and romantic, but between the lines also contemporary approach, Leenders rightfully received much acclaim from the Hague public.”

    – Kees Arntzen, Trouw • 21 May 2002

  • MRT 2002

    Rotterdams Philharmonic Orchestra, Rotterdam: Strauss, Rachmaninov

    “Hans Leenders (….) leads the orchestra four times for regular (subscription)concerts. (….) Leenders has already proven that he can conduct when he replaced Valery Gergjev for a concert last September, when the latter could not leave America after the <9/11> attacks. Leenders has presence, and masters the technique. With his right hand he cleverly and elegantly moves his baton whilst indicating expression with his left hand, with his little finger occasionally wandering far away. (….).After the interval, Rachmaninov’s Symphonic Dances are much better and more authentic: full of atmosphere, robust and striking. (Etc)”.

    – Kasper Jansen, NRC Handelsblad • 22 March 2002

  • SEP 2001

    Gergjev Festival 2001 devoted to Shostakovich, with the Rotterdam Philharmonic Orchestra

    NOTE: Due to the 9/11 attacks, Maestro Valery Gergjev was unable to return in time from the USA. Hans Leenders was appointed to replace him a few times.

    The Concertgebouw Amsterdam: “(….) In the Concertgebouw last Saturday, it became clear that Valeri Gergjev would not be able to arrive in time for his guest-conductorship with the Rotterdams Philharmonic. Hans Leenders, Gergjev’s assistant, had to step in again to save the situation, i.a. in Shostakovich’ 9th Symphony – performed with an imposing style which Leenders had also demonstrated in the opening of the Gergjev Festival in the Doelen. Thus everything turned out all right …. (…).”

    – Roland de Beer, De Volkskrant • 17 September 2001

     

    The Doelen, Rotterdam: “Gergjev can’t do without his assistant’s preparatory work with the orchestra, that much is clear, and Hans Leenders who was already preparing the RphO (Rotterdams Philharmonic Orchestra) for him was suddenly put forward to prominently open the festival with movements from the “Golden Age” ballet. Lifted by the event, Leenders made a significant impression. (….) Leenders clearly has talent, and his convincing replacement of the maestro deserves great praise.”

    – Peter van der Lint, Trouw • 15 September 2001

  • JAN 2000

    Percussion Festival The Big Bang, Residentie Orchesta, Anumdutchl and Cricle Percussions, Vredenburg Utrecht: Jiskoot, Vos, Kagel and Brophy

    “A LOT OF NOISE AND A REAL PARTY. If you attach a percussion group to an orchestra, then you simply ask for an evening full of spectacle. (……) Young conductor Hans Leenders demonstrated that he is a musician who knows what he wants: with his clear sense of direction and his resolute, small gestures, he was the right helmsman for the alert Residentie Orchestra. In Kagels magnificent Konzertstück für Pauken und Orchester, he skillfully created the ominous atmosphere. (….etc).”

 

Repertoire

Repertoire & CD’s

A

Adams, John

Chairman dances
Short ride in a fast machine
Tromba lontana
Eros piano
Century rolls, pno concert

Agobet, Jean-Louis

Concerto for violoncello

Antheil, George

Ballet mecanique
Jazz symfonie

B

Bach, J.S.

Suite no.2 for orchestra

 

Barber, Samuel

Adagio for strings
Hand of bridge

 

Bartók, Béla

Concerto for orchestra
Rumanian folk dances
Music for strings, celesta and percussion

 

Beethoven, Ludwig van

Concert for violin
Concert for piano no.4
Ouvertures: Coriolan, Leonore & Egmont
Symphonies:123567
Wellington’s Zieg

 

Berio, Luciano

Folk songs

Berlioz, Hector

Ouverture carnaval romain
Symphony fantastique
Romeo & Juliet
Requiem

 

Bernstein, Leonard

Ouverture candide
Divertimento
On the town three dance episode
Symphonic dances of west side story

 

Bizet, Georges

Suites of Arlesienne & Carmen

 

Borodin, Alexander

In the steppes of Central Asia
Polovtsian dances
Symphony no. 2

Brahms, Johannes

Serenade 1&2
Akademische Fest Ouverture
Tragische ouverture
Double concerto
String quintet arranged for strings by Entremont
Symphonies no.2/3/4
Schicksalslied
Ein Deutsches Requiem

 

Britten, Benjamin

Les Illuminations
Simple symphony
Sinfonietta

 

Brophy, Gerard

Yo yai pakebi, man mai yapobi

 

Bruch, Max

Kol nidrei
Schottische fantasie, violin
Serenade, violin

 

Bruckner, Anton

Symphony 4 & 9

C

Caplet, André

Conte fantastique pour harpe

 

Chabrier, Emmanuel

España

Chopin, Frédéric

Concerto no.2 piano

Copland, Aaron

Our town
Fanfare of common man
Appalachian Spring
Concerto for clarinet

D

Debussy, Claude

Prélude à l’après midi d’une faune
La Mer
Sarabande

 

Delibes, Léo

Coppelia ballet suite 

 

Delius, Frederick

Walk to the paradise garden

Dukas, Paul

l’Apprenti Sorcier
La peri, fanfare

 

Dutilleux, Henri

Symphony no.2

Dvorák, Antonin

Serenades for winds and strings
Symphonies no. 379
Concerto for cello, op. 104
Ouverture Husitská
Czech suite
Midday witch
Slavonic dances

E

Elgar, Edward

Enigma variations
Serenade for strings
Pomp and circumstances 1/4/5
Chanson de Matin

F

Falla, Manuel de

El amor Brujo
El sombrero de très picos

Fauré, Gabriel

Masques et Bergamasques
Pelléas et Mélisande
Pavane

G

Gershwin, George

American in Paris
Cuban overture
Rhapsody in blue (original and orchesta version)
By Strauss
Summertime

 

Glass, Phillip

Arioso no.2

 

Glazunov, Alexander

Concerto for violin
Concerto for sax alt
Fortune telling and dance, op 81

Glière, Reinhold

Concerto for coloratura soprano

 

Glinka, Mikhail

Ouverture Russlan and Ludmilla

 

Goedicke, Alexander

Concert etude for trumpet

 

Gould, Morton

The jogger and the Dinosaur

Gounod, Charles

Petit symphonie

 

Grieg, Edvard

Holberg suite
Peer gynt suites
Concert for piano, op.16

H

Haydn, F.J.

Creation, ouverture
Symphonies 49/100/104

Hindemith, Paul

Kammermusic no.1

Holst, Gustav

The Planets

I

Ibert, Jacques

Hommage à Mozart
Concerto da camera pour sx alto

J

Janácek, Leos

Lachian dances
Suite for strings

Jolivet, André

Concerto for trumpet and strings
Concerto for percussion

K

Kabalevsky, Dmitri

The Comedians

Khachaturian, Aram

Concerto for violin
Gayane, suite no.1

Kodály, Zoltán

Hárry János suite
Galanta dances

L

Liadov, Anatol

Enchanted lake

Lizst, Franz

Totentanz

Lutoslawsky, Witold

Funeral music

M

Mac Millan, James

Veni veni Emmanuel
Quickening

 

Mahler, Gustav

Songs from Wunderhorn
Lieder eines fahrenden Gesellen
Kindertotenlieder
Blumine
Symphonies no. 1245679

 

Martin, Frank

Ode à la musique

 

Márquez, Arturo

Danzon no.2

Mendelssohn, Felix

Ouverture Hebrides
Midsummernights dream
Sinfonia no.10 for strings
Symphonies no.1/3 & 4
Violin concerto

 

Messiaen, Olivier

Couleurs de la cité céleste

 

Milhaud, Darius

Le Boeuf sûr le toit

Mozart, W.A.

Concerto for clarinet
Concerto for flute in D
Concerto for horn in Es
Divertimenti for strings
Eine kleine nacht musik
German dances kv. 604605
Ouverture Entführung/Don Giovanni
Symphonies no. 25/35 & 40
Requiem

 

Mussorsky, Modest

Pictures at an exhibition
Night on a bald mountain

N

Nielsen, Carl

Symphonie no.3
Concerto for flute

P

Poulenc, Francis

Sinfonietta

Prokofiev, Sergey

Lieutenant Kijé suite
The love for 3 oranges suite
Peter & the wolf
Romeo & Juliet suites
Le pas d’acier
Autumnal sketch
Concerto for violin no.1/2
Symphony no.5

Puccini, Giacomo

Crisantemi

R

Rachmaninoff, Sergei

Concerto for piano no.1&2
Rhapsody on a theme of Paganini
Symphonic dances
Vocalise
Symphonies no. 2 & 3

 

Ravel, Maurice

Alborada del gracioso
Daphnis et Chloé 2th suite
Ma mere l’oye
La Valse
Pavane pour une infante défunte
Concerto, piano, D/G
Bolero
Tzigane

Reich, Steve

Three movements
Desert music

 

Respighi, Ottorino

Pini di Roma
Il Tramonto

 

Rimsky-korsakov, Nikolai

Capriccio espagnol
Tsar Saltan suite
Grand paque Russe
Scheherazade

Rodrigo, Joaqun

Concerto de Aranjuez
5 piezas infantiles

 

Rossini, Gioacchino

Ouverture Gazza Ladra
Ouverture Il barbiere

 

Roussel, Albert

Sinfonietta for strings

S

Saint-Saëns, Camille

Carnaval des animaux
Concert for violin no. 3
Concert pour violoncello
Samson et Dalila, bacchanale

 

Satie, Erik

Parade

 

Schoenberg, Arnold

Pierot lunaire
Verklärte Nacht

 

Schubert, Franz

Ouverture in the Italian style
Symphony no.8, unfinished

 

Schulhoff, Erwin

Concerto for String quartet and wind ensemble

 

Schumann, Robert

Concerto for piano
Symfonie no.3, Rhenish

Shostakovitch, Dmitri

Golden Age suite
The Bold suite
King lear suite
Jazz suites
Concerto for cello no.2
Concerto for pianotrumpetstrings
Festive ouverture
Chamber symfonie opus 83a
Symphonies no.145910

 

Sibelius, Jean

Valse Triste
Rakastava
Romanze in C
Pelléas and Mélisande Suite
Symphonies no. 3/5 & 7
Concerto, violin

 

Smetana, Bedrich

Die Moldau
The bartered bride, ouverture

 

Strauss, Johann

Blue Danube
Kaiser Walz
Pizzicato polka
Unter donner und Blitz
Bauern polka
Frühlingsstimmen walzer

Strauss, Richard

Concerto for horn no.1
Concerto for oboe
Dance of the seven veils
Ein Heldenleben
Tod und Verklärung
Till Eulenspiegel
Vier letzte lieder

 

Strawinsky, Igor

l’Histoire du soldat
Petrouchka
Le Sacre du Printemps
Firebird, suite
Pulchinella suite
Dumbarton Oaks
Mavra
Octet
Scherzo fantastique
Symphony of winds
Symphony in 3 movements
Symphony of psalms

 

Szymanowski, Karol

Songs of a Fairy-Tale Princess

T

Takemitsu, Toru

From me flows what you call time for 6 perc. & orch.

 

Torke, Michael

Ecstatic Orange
Mojave, Concerto for marimba

Tchaikovsky, Piotr Ilyich

Concerto for violin
Concertos piano no.1/2
Romeo & Juliet ouverture
Ouverture 1812
Symphonies 456
Nutcracker Suite no.1
Suite no.4 Mozartian

Turnage, Mark Anthony

Twice through the heart

V

Verdi, Giuseppe

Ouverture Nabucco
Ouverture La forza del destino
Requiem

Vivaldi, Antonio

Le quattro staggioni

W

Wagner, Richard

Siegfried Idyll
Prelude Tristan und Isolde
Walküre, ride of the Valkyries

 

Weber, Carl Maria von

Ouverture Freischütz
Concerto, clarinet, no.2

Wieniawski, Henri

Scherzo Tarantella, violin

 

Williams, John

Star wars suite
Return of jedi
E.T.
Raiders march
Harry Potter suite

Wolf, Hugo

Italian serenade

Nederlands Repertoire

Aa, Micha van der

Above

 

Alkema, Henk

Glass

 

Andriessen, Louis

Dances
M is for man, music, mozart
Workers union

 

Badings, Henk

Symphonischer prolog

 

Beljon, Gerard

Cleopatra passing

 

Bondt, Cornelis de

Gebroken oor

 

Gilze, Jan van

Treurmuziek bij de dood van Thijl

 

 

Hamel, Micha

Vuurdoop
Micha

 

Janssen, Guus

Concerto,violin

 

Keuris, Tristan

Symphonie in D
Arcade
Concerto for sax alto
Capriccio

Kleppe, Joost

Eros and Psyche

 

Koolmees, Hans

Tentet

 

Laman, Wim

Spring at Enoshima

 

Loevendie, Theo

Concerto, violin
Suite from Naima
Nightingale
Six Turkish Folk poems

 

Maier, Florian Magnus

Plutonic
Hatching Souls
Sturm im Wasserglass

 

Man, Roderik de

Inside Out

 

Padding, Martijn

Last Words

 

Rijnvos, Richard

Mappamondo

 

Röntgen, Julius

Bitonale Symphonie
Symphonie in a
Symphonie in c

 

Roukens, Joey

Symfonie
Titaantjes
You can’t play Rock ’n Roll in the Concert Hall

Samson, René

Splinters

 

Ter Veldhuis, Jacob

Now
Barracuda concerto for marimba

 

Torstensson, Klass

Cycle of the North
Fastlandet
Polarhavet
Himmelen
Selfportrait with percussion
Lantern lectures

 

Verbey, Theo

Triade
Pavane oubliée

 

Vleggaar, Chiel

Dead as Disco

 

Vriend, Jan

In Paradisum

 

Vries, Klaas de

Discantus

 

Wagemans, Peter-Jan

Zevende symfonie

 

Wagenaar, Diderik

Lent,vague, indécis

 

Waller, Juan Felipe

Eye Masking

Opera

Alkema, Henk

Bonifacius

 

Bizet, Georges

Carmen

 

Gershwin, George

Blue Monday

Kasteelen, Ilse van de

Steek van een schorpioen

 

Mozart, W.A.

Zauberflöte

 

Turnage, Mark Anthony

Greek

Verdi, Giuseppe

Rigoletto


Wagner, Richard

Ringetje (Ring des Nibbelungen for children, DNO/Lotte de Beer)

Muziektheater

Bach, J.S.

Uw dienaar (NPO)

 

Reijn, Paul

Venetië (Residentie Orchestra/Stella)

 

De Mey, Johan

Lord of the Ring (NNO/Groothof)

 

Bernstein, Leonard

West side story (NNO/Groothof)


Mussorsky, Modest

Hans en Grietje (NNO/Groothof)

Prokofiev, Sergey

Peter en de Wolf (HBO/Groothof)

 

Grieg, Edward

Peer Gynt (Residentie Orchestra/Groothof)

 

Strawinsky / Prokoviev

Noottocht (NNO/Peer Group)

 

Rachmaninoff / Shostakovitsch

Orkest van de Eeuw (NNO/Peer Group)

 

Berlioz/Bizet

Feest van Karel Ketellaar (NNO/Tryater)

Vivaldi, Antonio

The secret of the Nightingale (RBO sinfonia)

 

Mozart, W.A.

Mozart’s magic journey (RBO sinfonia)

 

Patterson, Paul

Red Riding Hood (Nedpho/Gnaffel)

 

Bizet, Georges

Carmen (Nationaal Toneel)

Contact

Pioneers in Culture

Wilt u meer weten over Hans Leenders? Neem dan contact op met Pieter Prick van Pioneers in Culture.

Email:

Telefoon: +31 53 478 0549

Mobiel: +31 653 937 799

Pieter Prick